Z racji tego, że prawdopodobnie na forum dojdzie do nie jednej bójki potrzebne są jakieś zasady, żeby nie było, że jedna postać dostaje bęcki takie, że wstać już nie może, bo jako druga pisze posta. Dlatego też w pisaniu bójkowych fabuł należy używać kostek.
Wiadomo - jedna postać jest silniejsza, druga jest słabsza, albo nie posiada danych umiejętności. To również musi być uwzględniane podczas bójek i Mistrz Gry będzie o tym wszystkim pamiętał doskonale! Najważniejsze jednak, żeby każdy grasz, pisząc w poście, że uderzył/zaatakował/strzelił do innej postaci, użył kostki. W zależności od tego, jaka liczba oczek wypadnie, postać albo trafi w przeciwnika, albo też się jej nie uda.
Oto rozpiska kostkowa z podziałem na siłę i sprawność postaci:
równe umiejętności = równe szanse
Jeżeli obie postacie potrafią to samo i są mniej więcej tak samo silne sprawa jest prosta - szanse na trafienie to pół na pół:
postać zadaje celny cios jeżeli wypadnie: 1, 3 lub 5
postać nie trafia jeżeli wypadnie: 2, 4 lub 6
słabszych się teoretycznie nie powinno bić
Może się jedna zdarzyć, że jedna z postaci uczestniczących w bójce jest słabsza od drugiej. Życie! Może gorzej strzelać, ale jest wybitnym chemikiem i potrafi zrobić bimber, coś za coś prawda? W takie sytuacji,
postać silniejsza ma większe szanse na trafienie i przedstawi się to w ten sposób:
postać zadaje celny cios jeżeli wypadnie: 1, 3, 4 lub 5
postać nie trafia jeżeli wypadnie: 2 lub 6
Dla
postaci słabszej już nie maluje się to tak różowo:
postać zadaje celny cios jeżeli wypadnie: 3 lub 5
postać nie trafia jeżeli wypadnie: 1, 2, 4 lub 6
Tak wygląda odgórny system bójek. Oczywiście, jeżeli gracze dogadają się między sobą i trochę pozmieniają numerki na kostkach, nic się nie stanie! Ważne, żeby w pierwszym poście zaznaczyć co oznacza jaka cyfra i potem się tego trzymać przez cały ten wątek!